En tjej som heter Ove

Genom Buzzador har jag möjlighet att prova tjänsten "Storytel" och därigenom har jag den senaste veckan lyssnat på en rad böcker.

Bäst har "En man som heter Ove" varit och jag misstänker att det beror på att boken talar till min egen Ove, inom mig.

Jag retar mig ibland, precis som Ove, på saker. De senaste dagarna har det varit på folk jag inte ens känner, utan vars existens jag endast känner till via en Facebook-grupp.

Gruppen syftar till att inspirera varandra till återbruk men i mina ögon är det många som förstör fina gamla ting.

Det är dock inte det värsta. Nej. Häromdagen var det någon som stolt visade upp hur hon "återbrukat" sina "gamla" utemöbler.

Vad hon gjort? Hon hade gjort rent och lackat dem. GJORT RENT OCH LACKAT.

Det är väl för bövelen inte att återvända? det är sunt jävla Ove-förnuft att man tar hand om sina grejjer och sköter om dem så att de håller för tiden gnagande tand.

Hur kan det vara så här?!

Mvh / Ova

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0