En hypokondrikers paradis!

Efter att det gått en tid från mitt sista besök hos fobi-kuratorn kände jag att livet inte höll ihop länge, utan bestämde mig för att söka en ny kontakt. För enkelhetens skull valde jag en på hemmaplan.
 
Vid ett av dom första besöken fick jag med mig lite papper hem att fylla i. Bland annat detta;
 
 
Men hallå! Dr. Elis kunde ju inte få en bättre hemläxa än att upprätta en helt egen journal över sig själv =)) Denna uppgift var verkligen bara en kakbit!
 
Dessvärre visade resultatet av ett test jag gjorde att de framsteg jag trott att jag gjort inte riktigt var så stora som jag först trott.. Skalan för depression slog i taket och min kurator tittade alvarligt på mig och sa att den nivån var v ä l d i g t hög, så hög att jag egentligen skulle vara hjälpt av medicinering. Det vill inte jag och hon vet det, så därför skyndade hon sig att säga att vi kommer fixa det ändå och det ska vi banne mig göra!! Vid just detta besök hade något hänt inom mig och hon sa att det märktes, det kändes skönt! Kanske är jag redan på gång...
 
Jag fick två hemläxor, det ena är att jag ska köra bil till en plats som vi bestämt. En ganska lång bilfärd härifrån och jag är nervös för allt mellan himmel och jord. Jag får ta någon med mig med denne person får inte köra och heller inte curla i allt för stor utsträckning men det tar ändå udden av de flesta farhågor. Det andra är att jag ska kolla upp fakta gällande ett jobb och när jag satt där kändes det sistnämnda så lätt... nu vet jag inte längre...
 
Tack gode gud för jul och nyår som ger mig extra tid till nästa besök ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0