En sockerbagare

Idag har jag monterat en tårta till mormor som fyller 85 år :) Det var länge sedan jag gjorde någon tårta och det blev inte helt bra men det funkade och eftersom det faktiskt var en och annan som tog en andra bit så kan det inte varit allt för illa!
 
 
Fyllningen bestod av ett lager vaniljkräm och ett lager mango/passionsfrukt mousse. Utöver det spacklade jag med grädde och täckte med lock av vit marsipan. Rosorna har jag köpt färdiga (och tur var väl det för fjärilarna jag gjorde själv blev INTE bra) men så småningom ska jag försöka mig på att modellera lite men det får bli på experimentnivå.
 
 
Mormor frågade vem som gjort tårtan och reaktionen när mamma sa att det var jag var ungefär "hmm". Oklart hur det ska tolkas =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0