1a advent

Grådalen visar sig från sin gråste sida och den annars ganska vindfria hålan får sin beskärda del av 'Berit' som susar fram över Sverige den här helgen. Mysfaktorn denna advent är låg och därför kan jag lika gärna släppa tanken på att skriva något om julstämning och bjällerklang utan istället föra vidare ett budskap som Fader Vår framförde till mig igår.

Tydligen är det så att brandförsvaret går ut med att man just på 1 advent skall ha som rutin att byta batterier i sin brandvarnare!

Jag tycker att det är en toppen grej, inte nog med att dom är ok inför den här tiden på året då vi tenderar att elda lite mer ljus och det tyvärr uppstår en hel del både tillbud och rena olyckor, med ibland förödande konsekvener, utan man slipper också omaket att plötsligt och utan föraning väckas mitt i natten av att branvarnaren piper om nya batterier =) För av någon underlig anledning är det ju alltid så.

Var rädda om er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0