Helg

Idag är det en lat morgon här i Borgen! Jag har jobbat hela veckan (vilket inte hör till vanligheterna eftersom jag, även då jag jobbar i min verksamhet, bara jobbar deltid.
Denna gången har det dock blivit fem dagar på rad och inte blev det lättare av att jag blev lite smått förkyld i början på veckan...

Nu är det dock lördag och jag har sovit ut på morgonen, gick upp vid halv nio och gjorde lyxfrukost med viol/lakrits te och hårda mackor med vitlöksost från himlen. Eller rättare sagt är den inköpt på markén och med tanke på hur den smälte i munnen så gissar jag att fetthalten ligger någonstans runt 50% eller iaf precis vid gränsen för att den ska gå att skiva med osthyvel. Mmmm!

Planen för dagen var att solen skulle stråla och att ett besök skulle göras ute vid sommarstugan för att grilla korv med familjen, men så klart är det grått, grått, grått bara för att det är helg :( därför funderar jag nu på om jag ska småplocka med sånt som kommit efter här hemma eller om jag ska ta mig an nått lite större sorteringsprojekt... well well, det visar sig om ett tag, än tänker jag sitta kvar i soffan en liten stund!

Vad ska du göra idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0