helgen

Är det verkligen bara söndag idag?
Det känns som en evighet sen jag åkte iväg till Stockholm i fredags och krånglet började redan då... jag vaknade vid halv tre på natten och låg i princip vaken ända tills det var dags att gå upp och tidigt som sjutton på morgon gå ut för att vänta in mamma som skulle hämta, men när det var ungefär sju minuter kvar till avgång började jag bli lite smått nervös och ringde på hennes mobil.
Inget svar, som vanligt, men när det gått fram 250 signaler kom hon sladdandes upp på Gräddhyllan, från fel håll.
Hon hade glömt mig!!! detta var tre minuter innan tåget skulle åka och det blev blåljus igenom Staden men till min stora förvåning och lättnad hann vi faktiskt dit så att vi kom med tåget =)

Mellan Örebro och Stockholm fick jag sitta mitt emot en liten kille som satt och sparkade mig på smalbenen under hela den två timmar långa resan men jag hämnades genom att prata med honom, mohaha! Jag hade bara tio minuter tillgodo från det jag kom fram till centralstationen och tills mötet började och såklart blev tåget en kvart för sent.
Mötet var bra och denna gången fick vi träffa våra 'reseledare' vilket verkligen kändes värdefullt och äntligen kunde jag fråga alla frågor om kläder, skor, pengar etc, som jag gått och funderat på.

Efter att arbetsdagen var klar hade jag mycket inplanerat och det blev en cider lite här och var med väl utvlat och efterlängtat sällskap!
Sj slutade ju dock inte strula och när vi stannade i Västerås på vägen hem fick vi veta att tåget var intällt därfrån eftersom man inte längre hade någon förare. Efter dag som börjat utan sömn och där abnorma mängde nervositet fladdrat runt i kroppen fanns inget annat att göra än att garva.
Nåväl, jag kom fram ialla fall och aldrig har jag uppskattat ha ha en etta utan kök i centrala Örebro som den kvällen/natten!

Lördagen spenderades på stan och jag gjorde några ytterst nödvändiga inköp innan jag mötte upp familjen för att spela bowling så naglarna rök åt alla håll och kanter. Kvällens middag blev en galet bra buffé på Strike innan det bev hemfärd till Staden där jag som knappt kunde hålla ögonen öppna fick den stora äran att köra.
Halv elva på kvällen stupade jag i säng och tolv timmar senare vaknade jag som en ny människa! nu gäller bara att hitta lite inspiration till att träna ikväll... just nu känns det som den största utmaningen den här helgen :S

Kommentarer
Postat av: m

Det var faktiskt första gången jag glömt att hämta upp dig. Jag förstår inte varför du gnäller vi hann ju med tåget.



Mamma

2010-03-15 @ 06:47:24
Postat av: allicen

'm': det där va ju inte gnäll... jag bara redovisar mitt äventyr!

2010-03-15 @ 09:42:58
URL: http://allicen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0