Brasiliansk

Jag har varit på utbildning idag och när det var dags för lunch gick vi iväg till en av mina favorit restauranger, där vi kunde välja mellan lite olika rätter.
De flesta av oss valde kyckling och under tiden vi satt och smaskade i oss av den supergoda maten stoppar en person i vårt sällskap en servitris för att fråga vart kycklingen kom ifrån.
Det kunde hon såklart inte svara på men efter bara en kort stund (plus för god service!) kom hon tillbaka och meddelade

Brasilien!

Nu är jag av den åsikten att om maten smakar bra och man är hungrig så äter man. Om jag lämnar maten har ju gullefjun mött ett fruktansvärt öde till ingen nytta och det blir ingen lycklig av.
Däremot kan man ju försöka ta ställning innan nästa gång, att vara en medventen konsument och jadda jadda.

Så tycker jag. För let's face it, hur många hade ätit där om det stått

- Ugnstekt Kyckling från Brasilen, serveras med sås av soltorkade tomater
- Sallad med färska räkor, handskalade av barn i Vietnamn
- Raggmunk med löksås och fläsk från elchockade svin

Jag bara undrar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0