Desperat husmor?

Jag är långt ifrån någon hemmafru även om jag nog garanterat skulle vara en desperat sådan! Näe, jag är mer av en husmor (om än en dålig sådan många gånger) och därför är hembakt bröd en självklarhet här i Borgen när det vankas kvällste och macka till ett efterlängtat avsnitt av 'desperata' =)


Eller nja... ska jag vara ärlig är hembakat matbröd lååångt ifrån någon självklarhet i min boning, men nu råkar det vara så att det stått en sprillans ny bakmaskin och väntat ända sedan jul på att provköras och igår var dagen då det skulle ske!
Försökslimpan blev godkänd men tyvärr inte mycket mer än så och nästa gång ska jag testa lite andra inställningar. Då kommer jag heller inte baka på ett helt paket jäst för herregud vilken enorm brödklut :O

Och nu är jag ju såklart nyfiken... nån som har nått favoritrecept på bröd som bakas i bakmaskin att dela med sig av???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0