What friends are for?

En nära bekant till mig har jobbat för och varit anställd åt en av sina närmaste vänner, men så började min bekanta misstänka att hxn inte fick all sin lön som denne hade rätt till.
När man är vänner kan man prata om allt så min bekanta tog upp detta med sin arbetsgivare tillika goda vän men fick till svar att allt var i sin ordning.

Som av en händelse tog det tyvärr slut på jobb strax efter det, inte helt och hållet så klart, men i alla fall i den utsräckningen att min bekanta inte blev erbjuden någon fortsatt jobb och därför bestämde hxn sig för att ta hjälp med att få ut sin innestående lön.
Det i sin tur resulterade i att meningar som: 'det är konstigt hur man kan bedriva en sådan hetsjakt mot någon man varit vän med' kom som ett mail i datorn...
Men någon dag senare kommer beskedet att ett fel har begåtts och att pengarna ska betalas ut i efterskott.
Är det då inte konstigt hur man kan lura sina vänner på pengar?

Is that really what friends are for?

Kommentarer
Postat av: Linnis

Ja, visst är det konstigt att folk har så svårt att vara ärliga!

2009-09-24 @ 13:44:31
URL: http://lunascoop.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0