Ungdomens påverkan

För ett par dagar sedan skickade jag iväg ett mail till en förening som jag haft funderingar på att bli medlem i, jag fick svar direkt, faktum är att klockslaget i svarsmailet är före den tiden jag skickade mitt, haha!
Men, svaret och dess innehåll var inte alls så lockande som jag hade önskat och lät ungefär...

'
det kostar 100kr/år att vara medlem och då får man vara med på alla möten och fika'

Så.. jaha... jag valde att avvakta och idag fanns ytterligare ett mail från samma avsändare...

'
Jag vet inte hur gammal du är med får känslan av att du tillhör den yngre skaran... vi har just fått tre nya yngre tjejer i klubben... kanske kan vi starta en ungdomssektion?...'

Nu känner ju jag mig halvt tvungen att gå på det där mötet även fast klubben inte verkar erbjuda några av dom förmåner jag var ute efter och om jag har analyserat 'gamlingars' (ett ord som mailskrivaren själv använder) sätt att jobba utifrån tidigare erfarenheter så kommer någon förändring inte alls vara lika enkel att få till som hon beskriver i sitt brev.

Men det är ju hur som helst roligt att vara eftertraktad ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0