Psykbryt?

Idag ska iväg på det jag jag kallar för 'lär-känna-dig-själv kursen' det är egentligen mer av en föreläsning och enligt anmälningen ska dom bla annat prata om hur man kan lära sig saker om sig själv genom att reflektera över andra.

Läser man vidare i kursprogrammet står det även;

-vad är det som gör att vi retar oss på vissa personer men inte på andra? Vad säger det om oss själva?

-Hur påverkar irritation och ilska vår hälsa?

-Att skylla på och kritisera andra, ett sätt att inte se sina egna problem.

På framsidan står det att föreläsningen hålls 'på begäran' och jag börjar nästan tro att nån begärt den för min skull, men jag kan inte annat än erkänna att jag är lite nervös inför att ev komma till insikt med saker om mig själv som jag kanske skulle vara gladare av att inte veta! :)

Nåväl, nu vet ni i alla fall att om det inte blir några fler inlägg efter idag så är det för att jag lärt känna mig själv - och kommit fram till att jag inte gillar't!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0