privileged?

Har ni sett tv-serien som handlar om en drös bortskämda ungdomar som själva ansvarar för att lösa problem värre än finanskrisen? (jo,det kan hända att jag kanske har aningen för mycket fritid) ok, jag erkänner att beskrivningen kanske passar in på vilken teen serie som helst men i det här fallet ger rubriken en ganska god väglednging.

I alla fall, uppenbarligen tycker någon att dessa människor ska framstå som privilegierade, mest troligt grundat på att dom har många pengar och fina kläder.
För tillfället har jag fått två otroligt smickande erbjudanden, vara det ena visserligen medför ett mindre ultimatum, men ändå!

och trots att man som studerande knappast kan anklagas för att ha kronor i överflöd och trots att jag inte äger ett enda plagg som skulle kosta ens den totala summan av en futtig undersköterskelön så känner jag mig...

Just det, Priviligerad! och då har jag inte ens börjat väga in alla underbara människor som förgyller mitt liv genom att bara finnas till.

Jag kommer aldrig kunna betala tillbaka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0