Hur gör man?

Den här veckan börjar vi på en ny uppgift i skolan, nu är det porträtt som gäller och i den text vi fått som ska fungera som undervisning står det att just detta är extra svårt eftersom man har fullt upp med kamerans inställningar samtidigt som man måste fokusera på personen man fotar.

Tyvärr tycker ju inte jag att vi fått lära oss någonting alls om just kameran så jag har inte fullt upp med att ställa in kameran, jag har fullt upp med att slita mitt hår för att jag inte vet vad fan jag ska göra!
Det här är ju något jag kämpat med hela tiden och tyvärr har det tagit all min energi som jag egentligen borde lägga på att komponera mina motiv... denna gången har jag fått klartecken från en kompis att jag kan fota henne och man skulle kunna göra så sjukt grymma bilder utifrån dom kriterier som ställs i uppgiften.

Om man bara hade vetat hur :(


Kommentarer
Postat av: Linnis

Vill du ta porträtt av mig? :)

2009-10-10 @ 19:33:01
URL: http://lunascoop.spaces.live.com
Postat av: allicen

'Linnis': Absolut!

2009-10-11 @ 11:34:34
URL: http://allicen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0