God morgon!

Nu är det slut på det vackra vädret och taggen av dåligt samvete jag kände igår för att jag satt ute och slöade hela dagen är som bortblåst! Städa och plugga kan jag göra idag istället när allt bara är grått utanför fönstret.

Jag håller på med den fjärde av fem inlämningsuppgifter i Historian och nu har jag kommit till kolonialismen, 1a- och 2a världskriget. Vad det gäller krigen är jag inte orolig över att hitta den informationen jag behöver, men däremot har jag faktiskt ingen aning om vad kolonialismen innebar och precis som tidigare sitter jag och stirrar i boken utan att se vad av texten jag läser som på något villkors vis skulle kunna handla om just det som frågeställningarna berör!

Jag vet att jag kan hitta svaren, jag vet att det går för jag har suttit precis på samma sätt och slitit mitt hår med dom andra uppgifterna och ändå fått tillbaka betyget MVG och kommentaren 'det finns inga anmärkningar att göra på ditt arbete' men det känns ändå så förbaskat svårt! Tanken var inte att det skulle vara svårt... meningen med att jag läser historian är att fylla ett glapp som finns i min högskolebehörighet, på OP som jag gick under gymnasiet fanns inte Historia med så detta skulle bara vara något litet som jag pysslade med vid sidan av mitt arbete, nu vet jag dock att för att nå det målet som jag har satt upp för mig själv krävs betydligt mycket mer än 'lite pyssel'. :S

Men.. det betyder väl bara att det är än större anledning att sätta fart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0