working 9 to 5

Idag har jag haft en drömdag på jobbet! Jag lämnade borgen kl 9 på förmiddagen och var tillbaka på borggården redan innan klockan slagit 17 :)
Tyvärr väntar lite kvällsjobb i vanlig ordning eftersom jag använde den sista stunden på dagen åt att fika med min ängel och ärtan.. det är lite det som är fördelen med att kunna styra över sin tid! Dock är det ju inte lika kul när man får använda kvällen till att jobba ifatt men ibland är det värt det och när jag ändå var i MellanStaden och tillfälle gavs kunde jag ju inte låta bli att höra av mig till henne!

Till min stora glädje verkade allt vara jättebra med både ängeln och ärtan och om ett par veckor är det dags för första fotot på ärtan där den ligger i magen... spännande! önskar att jag fick följa med, men jag gissar att det nog är ganska meningslöst att ens fråga, haha!

Skolan vi besökte idag var för övrig min gamla skola och det är ju omöjligt att låta bli att tänka tillbaka på skoltiden... fatta bara att sist jag gick ut genom dörrarna från huset där aulan/matsalen ligger gjorde jag det tillsammans med ängelen och resten av klassen med studentmössan på huvet, ett flin från som sträckte sig från ena örat till det andra och med ett hav av människor, plakat och blommor som mötte oss utanför! Ahh... those were the days!

Fick även tillfälle att gå in och kika en sväng inne i huset där vi höll till när jag gick i skolan och där kan man lungt säga att tiden hade stått still! Träffade på min gamla klassföreståndare och på ett ögonblick blev jag som 17 år igen :D det är inte klokt att det faktiskt gått snart tio år sen jag slutade gymnasiet!!! HUA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0