Världen är liten... igen...

Under knappt två dygn lyckades Sverige återigen krympa till storleken av staden... Det är, utan att överdriva, inte speciellt många som bor eller har bott här men ändå möter man ofta människor som så fort dom får höra vart man bor säger 'åh, då kanske du känner...' så även nu när jag var på kick-off i Stockholm.

Det var inte så jättemånga deltagare, ungefär två från varje landskap kan man nog räkna på och av dessa visade sig att tre personer från olika delar av landet kände någon härifrån!
Den första hade delar av släkten här och en av kusinerna bor granne med mig här på Gräddhyllan! Den andra tjejen sa ett förnamn på en kille och att hon trodde att han var född -79 eller -80, jag sa ett efternamn och visst var det han! Den tredje tjejen berättade att hennes kompis träffat en kille här och beskrev hur tjejen såg ut och vad killen hette och vart han jobbade, mer än så behöver man alltså inte få veta för att hålla isär folk här i staden :)

Världen är liten... Staden aningen mindre!


Kommentarer
Postat av: Anna

Ha ha... jag vi brer ut oss ordentligt härifrån =)

2009-03-08 @ 11:24:24
URL: http://annaenglund.blogg.se/
Postat av: Jenny

ja hua skämta inte, t om när man är på semester så springer man på folk som känner den osv...



Ha en fin dag tjejen! Kram Jenny

2009-03-10 @ 14:15:48
URL: http://jennyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0