Om det nya jobbet

Efter kryssningen åkte ju jag (nästan) raka vägen till en kick-off inför det nya jobbet som jag ska göra den här månaden... jag var lite osäker innan och nervös över att jag kanske inte skulle klara det här, men det var inget emot vad jag är nu!
Jag har ju för sjutton blivit lurad!!! Det finns delar i uppdraget som jag inte alls är intresserad av att göra och som jag därför har sagt ifrån mig i den ordinarie verksamheten, nu ligger det helt plötsligt med i projektet vilket det inte alls gjorde förra gången dom körde!

"chefen" säger att han inte heller visste om den här förändringen och jag är faktiskt beredd att tro på honom! Jag vet att njuter av att plåga mig och jag såg hur det glittrade i ögonen på honom när han vinkade ut mig för fotografering av id bilden, men i det här fallet kommer han ju få fyra sjukt jobbiga veckor med mig gnällades oavbrutet så jag tror inte att han skulle utsätta sig för det frivilligt. Stackars oss!

Hur som helst så kör vi igång på måndag och förhoppningsvis får jag lite bättre koll då... jag gillar inte att inte ha koll. Jag är en kalender- och list människa vilket betyder att det som inte står med på antingen en lista eller i kalender inte skall göras. Jag har 'tvingats' tömma min kaleder dom fyra närmsta veckorna och med min framförhållning torde det betyda att jag är ledig, men  icke! det ska in en massa spontansaker som jag inte har en aning om och det känns jobbigt... väldigt jobbigt... (om än inte lika jobbigt som fotograferingen då jag höll på att dö fotograferingsdöden!) :O Nu vet jag att jag kan gömma mig i borgen om det blir för illa och ingen kommer att kunna få fatt i mig och på så sätt kunna utsätta mig för spontandöden.

Men man ska ju tänka positivt, vilket alla som känner mig vet att jag gör... det lite negativa ni kanske ser något utav här ibland är bara konsekvens tänkade! man skall alltid se till att förutse problemen och förebygga dom ;)

så ja... det här kommer ju att bli skitkul =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0