Middag, check!

Middagen är avklarad och jag måste nog säga att det inte gick helt lysande... jag är absolut inte 'den som är den' men idag får jag nog erkänna att jag faktiskt är den som inte fattar ett skit av nått annat språk än svenska (ett litet undantag kan kanske göras för engelska om vi håller oss till dom klassiska 'Day's of our lives' meningarna).

Jag har fått en lång, väldigt utförlig och extremt pedagogisk genomgång av 'fjärs'-fenomenet men det enda jag med säkerhet uppfattade var att det inte finns nån hel fjärs utan bara halva och med viss reservation törs jag även påstå att den där halva är så mycket som 70.
Men vad vet jag... jag uppfattade ungefär vart tionde ord bara så det finns ju en möjlighet att jag missat nått :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0