Funderar...

...på hur jag ska kunna förmedla något från kryssningen på ett bra sätt...

Ditresan har jag ju redan berättat om, huvudvärk och trötta ögon, men inget värre än att det gick över efter en stunds sömn på bussen!
Paradiset var för första gången en besvikelse eftersom däck tio var stängt hela kvällen! Inget disco på poolen alltså utan istället fick första delen av kvällen spenderas med en god drick och Torgny Melins, Haha!

Jag är inget större fan av Torgny Melins (till skillnad från tjejen som stog med drömmande blick nedanför scenen och beundrade sin idoler i två dagar) men hade det inte varit för Torgny hade jag ju inte fått den stora äran att lära känna kommissarien.
Det finns mycket jag skulle kunna berätta om kommissarien, men hur gärna jag än skulle vilja kan jag aldrig göra känslan rättvisa. Vad jag däremot kan berätta är att det är synnerligen svårt att få en kommissarie att berätta vad denne har för yrke, det går dock och när man väl fått fram deras titel är dom inte snåla med att bjuda på anekdoter och goda råd att tänka på om man skulle råka gå och bli "en misstänkt" ;)

Vi pratade även en hel del hemlisar om framtider och förutom en rad goda råd fick jag även litervis med vatten på det omtalade lilla fröet som växer i mig och jag upphör aldrig att förvånas över vilken förmåga vissa har av att ge av sig själva. På både gott och ont hann vi inte med att prata klart för trots att avbrottet satte punkt för vidare samtal så öppnade det upp för att få ta del av ett skådespel från kommissarien av sällan skådat mått då 'snusgubben ' framåt tvåtiden förärade sällskapet med sin närvaro och uppmuntade till att låta fantasin flöda...

Men snusgubben är ett helt annat kapitel och för att sammanfatta mötet med kommisarien så känns det som att det faktiskt förändrade en liten del av både mig och mitt liv. Ett nytt trevligt minne att bevara alltså =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0