Picwick (091607 01.30)

  

Det har hänt mycket konstiga saker ikväll här på kollot... öhm förlåt... utbildningen menar jag såklart!

Tror inte att jag ska gå in i detalj på något, men ikväll har nästan alla varit med på stamkrogen Picwick och dansat tillsammans, däribland våra överdrivet glada danskar! (varav den en spang runt med en svensk flagga efter kampen :S

En mycket trevlig kväll med många överraskningar men även en och annan eye opener, haha!

  

Hur märkligt det än låter så ingår inte engelskan i den obligatoriska skolundervisningen här och ikväll visade det sig att det inte alltid räcker med att kunna säga; bonjour, bonsoar, merci och pardon! situationen som uppstår när någon gång på gång försöker berätta något som man inte förstår kan sannerligen kännas aningens frustrerande... Efter lite tragglande gick delar av budskapet fram i alla fall och man får vara glad för det lilla ;)

  

Imorgon (söndag) har vi ledig dag men jag har ingen aning om vad jag ska ta mig för, vet att vissa har planerat att göra lite utflykter men det verkar även vara en hel del som inte har någon förutbestämt.

Kanske blir det en lång sovmorgon, uppdatering av vad som händer/har hänt både på Internet och hemma i den verkliga världen samt ett besök på någon trevlig tvättinrättning (dvs. säga inte den i red light district!) för att säkerställa tillgången av rena kläder inför nästa vecka! Bäst skulle vara om det varma vädret återkom för på så vis klarar jag mig ett tag till och skulle kunna packa väskan med helt rena kläder lagom till sista veckan då vi flyttar vidare ut på landet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0