Klippning imånn :)

Jag har mycket inbokat till imorgon och även fast jag glömmer bort hälften emellanåt så har jag lyckats hålla mig ifrån att dubbelboka... så när som på att det kan bli bråttom från ett ställe till ett annat men det får gå.

Förutom att jag ska jobba på hemmet och lite annat som har med jobbrelaterat så ska jag klippa mig imorgon! Det gör jag ganska ofta iofs men denna gången är lite speciell känns det som... jag har bytt frisör :O Det har jag iofs gjort ett antal gånger förut också, pga barnafödslar, sjukdomar, kontrakt med elitinnebandyklubbar och gud vet alla ursäkter dom kommer med för att slippa fila på min sparsamma kalufs. Gemensamt för alla byten är dock att det alltid skett mellan frisörskor som jobbat på samma salong och jag har klippt mig där i typ 12 år!

Det är dags för en förändring skulle man kunna säga och lagom till årets prishöjning på Scissor passade syrrans kompis på att påbörja uppstarten av sin egna salong =)
Det finns många fördelar med att klippa sig i staden... så som att det t.ex kostar hälften så mycket som i La, man slipper lägga hundringar på bensin, man hinner klippa sig även dom dagarna man ska jobba och så säkert en massa andra bra saker som jag inte kommer på nu... på minus sidan har det väl egentligen bara funnits en sak... att ingen frisör varit nyutbildad och heller inte har den stilen jag söker hos min frisör(ska).
Där kommer Jossan in i bilden! Om det inte var för att jag kände henne skulle jag vara livrädd för att komma därifrån med svart stubb, men nu vet jag ju att jag kommer kunna hejda henne om trimmern kommer på tal (hoppas jag iaf :S ) och jag är mycket spänd inför morgondagens premiärklippning =)

Om jag blir vacker lovar jag att lägga upp en bild, men jag tror inte att det kommer bli så... hon är ju ändå bara frisör ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0