En film för mig!

Såg just reklam för en ny film som ska komma på bio! Kommer inte ihåg vad den hette men den handlade om en man som är gammal från början och sen blir yngre och yngre, vid nån tidpunkt som gammal möter han en ung flicka och dom möts sen igen i åldern mittemellan, tycke uppstår uppenbarligen och dom får sin tid tillsammans..
en riktig Elis film alltså :)

Det är dock två saker som jag inte kan sluta fundera över... hans minnen för det första, det finns ju onekligen saker här i livet som dom lite mindre barnen helst bör vara oskyldigt ovetandes om, men om man tänker på hur lätt barn har för att lära sig saker dom inte borde så kan man ju undra hur det blir när han minns saker som han är alldeles för ung för...

Det andra som jag kom att fundera över är hur länge dom skulle kunna vara tillsammans... säg att båda är 40 när dom träffas, att han sen blir 30 och hon 50 är väl inget konstigt.. men sen blir han 20 och 60... det kanske funkar? 15 och 65... hmm... om jag hade en 15 åring skulle jag nog inte bli överlycklig om denne kom hem med en 65åring... så..
Hur länge kan dom tänkas få vara tillsammans?

Jag bara måste se den =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0