Är du vänsterhänt?

Egentligen skulle jag skriva om nånting helt annat men så kom jag in på att läsa och skriva... jag har hört ett uttryck om att just läsa som va ungefär "att sitta med näsan i en bok" (stämmer det?) och då kom jag att tänka på en sak som en arbetskamrat frågade mig om, med tanke på att jag är just vänsterhänt...

Nämligen om jag lutar mig väldigt mycket över pappret när jag skiver!
Det låter ju hel konstigt men jag fick lov att fundera ett tag (och prova lite, haha!) och kom faktiskt fram till att jag nog gör det, även om det var mer tydligt när jag var yngre. Då låg jag ofta över bordet/skolbänken med huvudet vilande på högerarmen när jag skrev.
Nu för tiden sitter jag nog mer rak i ryggen när jag skriver men istället vänder jag mina papper och block ett kvarts varv, så att långsidan på pappret ligger mot mig och jag skriver texten lodrätt istället för vågrätt.

Nån mer som känner igen detta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0