Macro

Jag tycker om att köpa onödiga saker och en sån sak som jag funderat på är ett macroobjektiv, men om jag ska tänka logiskt så inser jag ju att mina amatör skills inom foto inte kräver den typen av utrustning, men då en mycket kär bekant of mine som av en händelse började prata om macrolinser gick jag igång för fullt igen :)

Den första åtgärden när det kommer till kameran och dess tillbehör är att konultera Fader Vår, han läser reklamblad, intruktionsböcker och fototidningar på löpande band och jag bad honom hålla lite koll på vad det är som gäller till min kamera, om jag ska köpa en lins eller ett trippelpack.

Tio minuter senare ringde det på dörren och Bror står på trappen med ett objektiv och tillhörande macrolins i handen och muttrar 'pappa sa att du skulle ha det här'

Shopping när det är som bäst!!!

Tyvärr kan jag inte använda blixten på kameran till det nya objektivet och det har inte så gått att ta bra bilder inne eftersom jag inte har hittat rätt belysning, men idag stövlade jag ut på Borggården och gjorde några tappra försök att få till bilder i dagsljus, nu ska dom läggas in i datorn och det är sååååå spännande =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0