Förbereder inför morgondagen...

Jag håller på att göra i ordning inför morgondagens arbetspass på hemmet och det är inte utan att det tar emot ganska mycket... som om det inte räcker med den tråkiga atmosfären i uppsägningarnas kölvatten så har det skett avdelningsbyte under tiden jag har varit borta samt att vi numera även måste täcka upp inne på dom andra enheterna om det fattas folk och vi är 'överbemmande'.
Imorgon kommer vi vara en mer än normalt på min avdelning till följd av att vi inte längre har kvar vårat 3-3 schema utan har fått fylla upp med dagar för att jobba igen den tiden som förut var arbetstidsförkortning bla. och då finns såklart risken att nån kommer tvingas täcka upp vid ev frånvaro... jag vill inte det! Jag hatar att få min dagsplanering ändrad i sista stund och jag har inte varit på nån av om andra avdelningarna på flera år...

Det är inte vettigt att ha personal som inte kan varken rutinerna på avdelningen eller namnen på dem som ska bli hjälpta och det känns inte som en trygg arbetsplats under sånna förhållanden :(
Nåväl, det är hög tid att fixa det sista innan det är dags att sova så man åtminstonde vaknar utvilad och med goda förutsättningar för att hålla humöret uppe!

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0