Jag förstår ingenting!

Missade en halvtimme av datautbildningen idag eftersom det tog sån tid hos doktorn.
Den här gången va det en kvinnlig läkare och jag har inte bestämt mig för om jag gillar henne eller inte.. människan visste ju inte ens vad jag hette fast jag påpekade tre gånger vilket av alla mina förnamn som är tilltalsnamnet.
Hon var iofs ganska trevlig och lyssnade intresserat på mitt halstjat och lät mig sen gå iväg för att ta ett prov (vilket ju va det jag var där för!!!) Vid det laget hade hon alltså ett plus och ett minus på min lista, men när hon kom ut från ett behandlingsrum och gick in på kontoret för att dokumetera vad hon gjort på diktafonen fick hon tusen minus, hon stängde inte ens dörren och därutanför satt jag och lyssnade till hur, när, var och varför gällande den andra patienten! SKANDAL!

Plötsligt vrålade hon mitt namn ut i korridoren (hon hade tydligen lärt sig det vid det laget) och såg bekymrat på mig när jag stegade in på kontoret.
Jag blev genast lite orolig och tänkte att det kanske fanns en överhängande risk för att jag skulle drabbas av förkylningdöden iaf, minst!
När alla tankar om halscancer snurrat klart i huvet på mig upplyste hon mig om att mitt prov var negativt och att jag inte behövde nån behandling.
Jag tycker att det är rätt skönt... jag är ju trots allt lite rädd för MRSAdöden också och avstår helst från mögelpiller i alla dess former, vad jag däremot inte kan smälta är att min egna diagnos visade sig vara felaktig :O

Jag fattar inte! jag va ju så säker...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0