Solidaritetsgalan, den långa versionen

Vilken helg :)
Roligheterna började redan när jag stog och väntade på tåget eftersom kollega-Anna stog där och inväntadade avgång med sitt tåg, märkligt att jag inte träffat henne en enda gång sen vi kursade i Stockholm och nu helt plötsligt ses vi två gånger på samma vecka :O

På mitt tåg jobbade det en för mig okänd tågvärd (det verkar som att jag inte har full koll ändå!) och han var artig nog att bara ta betalt för en ungdom =) Jag gillar när dom bara gör så utan att fråga eftersom jag är för feg för att våga ljuga!
Tåget kom i tid till Örebro och jag gjorde ett kort besök på Världsbutiken, där jag aldrig lyckats tajma in öppet tiderna förut, checkade sen in på hotellet och efter det vidare till conventum där halva våran crew redan var i full gång med att sätta ihop vårat mässpaket.
Eftersom dom var så duktiga på det så la jag störst vikt vid att, antingen titta på eller att glida runt och kolla på dom andra som var där...

När insläppet började vid 16 tiden fick jag till min stora lycka se ett ganska stort antal kända ansikten från all over landet och roligast var nog att min kongressfest-kavaljer var där! Ganska otippat =)
Kvällen började rätt lungt med en trollkarl illutionist och efter det sjöng Evelina Sewerin några låtar... båda var jättebra men kanske inte så fartfyllt som jag hade önskat.

Thomas Bodström var där för att prata lite på ett, som jag trodde, seminarium, det visade sig dock att det mer eller mindre var skittråkigt tal på ynka 15 minuter och hade han inte kommit förbi våran monter efter för att äta godis och då också ställt upp på att bli fotad hade jag nog dissat honom helt!

Efter lite matpaus och prylutdelning var det dags för en tjej som kallade sig Lizen att rappa.. jag var minst sagt skeptisk, men som vanligt är det bara att konstatera att det inte finns någon som helst logik i min musiksmak och jag är nöjd över att jag hann med att få en av hennes "skivor" som hon delade ut!
Kvällens huvudföreläsare hette Alexander Bengtsson och kom från EXPO, han pratade rätt länge, men var verkligen superbra, både det han sa och sättet han sa det på... är lite svag för fakta som levereras i en kombination av ironi och humor! Det är dock nått jag återkommer till om en stund :P

Efter honom blev det mer musik och den här gången av Daniel Karlsson, ni vet han från idol som hade en kaptensbindel på sig... Har väl egentligen missat honom lite under åren och inte haft så stor koll på vad han gjort sen idol, men även han var ju klockren i sitt framträdande!
Pratade även lite med honom uppe vid montrarna och han är verkligen en helt underbart härlig kille! Precis så som Idolerna bör vara enligt mig! Till skillnad från vissa andra som nog låtit karriären stiga lite åt huvudet... behövde kanske inte nämna några namn men det kommer nog att visa sig ändå ;)

Efter Daniel var det dags för kvällens höjdpunkt! BETNÉR!!!
Betnér är bara bäst! Betnér är bättre än allt! (T.o.m med marken!) Så galet snygg, så galet rolig, så galet ironisk och bäst av allt så har han så sjukt rätt i det (mesta) han säger!
Att försöka återge hans framträdade är helt omöjligt och det skulle bara bli en enda stor skändning, hoppas istället på att få ta del av bild, eller i "värsta fall" ljudupptagningarna, så kan jag dela med mig av det istället!

Vad som hände efter Betnér har jag inte så stor koll på, jag gick runt i ett lyckorus och istället för att kolla på Idol-Ola försökte jag vara delaktig i nerpackningen av våra grejjer.. det gick väl sådär :)
Som sista band uppträdde Mimikry och jag missade större delen av deras framträdande med.. jag hade fått vad jag kom dit för och befann mig ett långvarigt stirr, som dock avbröts när galan helt plötsligt var över och folk vällde ut från kongresshallen.

Jag hängde på vidare mot stan och krogen, men då är vi inne på fritiden och det är en helt annan historia som kanske kommer lite senare =)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Låter som att du haft en härlig helg! Skönt!

2008-10-26 @ 20:12:56
URL: http://hus

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0