Luftad

Husmor började rätt bra med att tvätta och plocka undan en massa saker som legat utspridda, men likt tidagre dagar dök det ganska snart upp en ursäkt för att inte behöva fortsätta... Efter att ha pratat med min mor bestämdes det att jag skulle hälsa på ute vid sommartugan och jag tyckte att det skulle vara passande att ta med nått nybakat till kaffet!
Under tiden som kakan stog i ugnen togs dock damsugaren ut på en liten åktur och åtminstonde övervåningen hanns med innan fika korgen skulle packas!

Har inte varit ut till stugan nått sen i somras vilket jag ångrar lite... det är ju så mysigt!!! Man blir verkligen både gladare och piggare av att få lite frisk luft =)
Satt ute med en filt omkring mig och fikade innan jag gav mig ut på en liten promenad med kameran.
Pappa hade tagit med lite objektiv och grejjer som han tyckte att jag skulle prova, men det var lite för kallt för att stå stilla ut och försöka lära sig.
Hade även tänkt att testa lite olika slutar- och bländar tider eftersom pappa så lägligt hade tänt eld i vedspisen, eld känns som ett ganska tacksamt motiv att provfota eftersom tom jag ser skillnade i hur lågrna och ljuset fångas upp!
Vad jag däremot kunde ha räknat med var ju att jag, som vanligt, skulle köra fast på nått och därför borde haft instruktionsboken med så att far kunde visa, det hade jag ju så klart inte och därför kunde han inte heller visa hur jag ändrade alla inställningar :(

Ska iaf försöka få upp lite bilder så fort jag har kollat igenom dom ordentligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0