ekonomer

Idag har varit på möte igen! Att mötas är en, enligt mig, mycket trevlig form av arbete.
Dagens möte var dock lite sömningt till att börja med när det pratades budgetposter hit och verksamhets områden dit... jag fattade ungefär ingenting och den som borde förklarat för mig verkade inte finna det speciellt viktigt, så jag kämpade på för att hålla mig vaken och försökte snappa upp nånting som jag tror kan komma till nytta i framtiden...

Andra halvan av mötet döremot var betydligt mer inspirerande!
Fortfarande budgetprat men denna gången från en riktig ekonom-ekonom =)
När en inbiten ekonom pratar pengar låter det i mina öron lika glasklart som när morfar pratar om dom gamla grekerna som han kände en gång i tiden... När morfar kommit så långt att han nämner Sokrates är jag helt borta och vid det laget ekonomen nämnde ordet matris (????) hade han snurrat bort mig!

MEN! om det är nånting som en ekonom kan så är det att förklara siffror och när jag med största intresse lyssnat till honom en stund kunde jag faktiskt känna att jag förstog! ibland kunde jag faktiskt även förutse vart han ville komma!! 

och det mina vänner; Det är inte dåligt för nån som knappt kan gångertabellerna ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0