Sjukvårdsupplysningen

Har mitt nummer på något sätt hamnat efter ordet "sjukvårdsupplysning" i telefonkatalogen?
Idag är andra gången på bara några veckor jag blivit uppringd av någon som säger "jag har skurit mig i fingret"
Så istället för att göra över med en massa pengar fick jag avbryta min stor-handling och stampa gasen i botten på AmbulansLilly.

Som tur va inträffade detta precis innan stängningsdags på vårdcentralen och jag slapp en akututryckning till Lasarettet,      Tackar tackar!
Som den yrkeskvinna jag är bestämde jag mig för att studera sömnaden av fingret noga.. vem vet vilken dag man kan få nytta av en sådan lärdom.. i den här takten blir det före 14 Juni iaf! :O

Jag tittade nyfiket på när herr doktorn tråcklade ihop det söndriga fingret och jag va närapå lite mallig att jag pallade med allt blod, som för övrigt är mitt svåraste alla kategorier!
Malligheten trängdes dock sakta undan av ett lätt illamående och synen av blodet ersatters sakta med säkert av ett svart-vitt flimmer...
Jag höll god min ända tills allt var klart och jag hade fått med mig lite bandage så att jag kunde sköta återbesöket under helgen, men när det va klart fick jag skynda mig ner i entren och sätta mig.
När herr doktorn gick förbi på väg hem låssades jag vara strängt upptagen med att leta efter nått i min väska... generös är nått jag gärna vill vara, men att erkänna för doktorn att jag mådde kräkdåligt och höll på att svimma, det är nått jag inte bjuder på!!!!

Nån som behöver spjälka ett ben?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0