Invation

Hela min trädgård har blivit invaderad av myror!
Alla sorters myror, flyg-myror, vanliga myror, bitande myror och springande myror!

Igår hittade jag ett helt myrsamhälle som hade växt fram under en av brädorna som virket ligger på.
På ett ställe hade myrstaden sitt BB och det låg massor med ägg där som jag med stort intresse såg på när myrorna bar ner i underjorden för att skydda dom.
Jag blev lite imponerad av myrororna och tänkte att dom nog är väldigt kärvänliga små djur som månar om sina små det viset.

I dag vet jag bättre!


 
Nu är det krig!!!
Någonstans därnere ligger dom alltså och trycker i väntan på nästa attack, vad dom inte vet (om dom inte läser min blogg vill säga) är att då är jag beredd... Men vad ska jag beväpan mig med? Vatten? Salt? Sprit? Ättika?

Kommentarer
Postat av: Hanna W

Verkar vara myrår iår. Vi har massor av myror också och tidigare idag hörde jag grannarna prata om myrinvasion.. Du ska köpa värsta myrgiftet du kan hitta. annars tror jag de använder kanel på hemmet.

2008-07-23 @ 19:25:04
URL: http://argentumstella.blogg.se/
Postat av: allicen

Hanna W:

Myrår! Där ser man.. Jag börjar med att bekämpa dom genom att tömma en hel burk myrr över dom, funkar det inte så får jag ta till kanelen, om den sen gäller mig eller myrorna återstår att se ;)

2008-07-23 @ 19:33:40
URL: http://allicen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0