Till Ludvika, vart annars?

Idag har jag varit till Ludvika igen... när jag passerad skylten men "High voltage vally" "Ludvika! För den nyfikne!" så kände jag att; here is where my heart is!
Ni vet när man åker förbi ABB... där börjar det lukta Ludvika och jag blir lika glad varje gång, I like!

Själva syftet med min resa var att jag skulle klippa mig, vilket jag också gjorde.
Hade min nygamla frisör(ska?) Tina idag, eftersom Marie numera (tyvärr) håller till i den stora staden Stockholm, men det gick ju rätt så bra ändå, för att inte säga lika bra!

Efteråt gick jag runt lite på stan och shoppade en massa roliga saker, men mitt bästa fynd gjorde jag iaf (såklart) inne på Tha Store och närmare bestämt inne på verktygsavdelningen =)
Där hittade jag tänger till mina smycken för den blygsamma summan av 30 kronor! FÖR ALLA TRE!!

image235

Har även köpt en ny blomma till sovrummet eftersom den senaste inte längre kan räknas in i "kategorin "levade växter".
Den här gången känns det lite som att det är nu eller aldrig som gäller, får jag inte den här stackaren att överleva då blir jag nog så illa tvungen att ge mig in i plastblommedjungeln :(

image236
Hur länge tror du att jag fixar det?

Kommentarer
Postat av: Acka

Vart i Ludvika brukar du klippa dig?
Jag brukar klippa mig på scissor hands(?)i gallerian, en Lina där är jätteduktig. Men det är alltid kul å höra om andra har någon att rekommendera:)

2008-01-20 @ 19:38:50
URL: http://www.ackas.blogg.se
Postat av: allicen

Acka:
Jag klipper mig också på scissor, har haft Marie i några år nu (älska!!) men hon har ju flyttat, så jag har gått tillbaka till Tina, som jag också tycker mycket om!
Lina jobbar ju inte kvar.. öh.. det är rätt länge sen hon slutade! det kanske är dags att boka en tid ;)

2008-01-20 @ 21:54:29
URL: http://allicen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0