Saker jag aldrig gjort förut...

Idag har jag varit ledig!
Det betyder att jag i vanlig ordning sovit grislänge och sen fått väldigt bråttom =)
Nu när dagen börjar närma sig sitt slut och jag ser tillbaka på dagens aktiviteter så kan jag konstatera att jag har gjort en hel del saker som jag aldrig gjort förut... vissa av dom trodde jag ärligt talat inte heller att jag skulle få tillfälle till.

Någonstans långt efter lunch började jag dagen med att åka till Fagers med Nea och äta en lingonsemla, smart drag att vänta med premiären tills efter semeldagen, då måste ju alla nyfikan byfånar *host* dit igen! och redan här har vi ju den första förstagångshändelsen!
Betyget på semlan blev, som förutspått, godkänt! jag vet inte varför och jag kan inte hjälpa det, men lingon är fasligt gott... till allt verkar det som :S

Därefter gjordes ett besök på skoaffären och jag köpte mig ett par extremt användbara skor! men det har jag ju gjort åtskilliga gånger förut så inget nytt här alltså :P

Nästa shopping stopp blev Lådan, och ni som lyssnar på radio Örebro vet ju redan hur billigt det är där!
Jag hade en plan vilken gick ut på att jag skulle köpa mig en trevlig sopborste med tillhörande skyffel på pinnar, att det skulle vara billigt ingick givetvis i planeringen då jag endast ska använda den i byggbranschen här hemma...
Att hitta en billig visade sig vara i svåraste laget, men jag hade iaf två val, den första var en helt vanlig modell i sobert grått som man själv skulle montera ihop, lämpligen efter att man anlänt till stället där man haft för avikt att borsta med den.
Den andra var fördigmonterad och tio kronor billigare MEN då får man snällt stå ut med att falla för grupptrycket och släpa hem städartiklar med dödskallar på.
Som jag förut berättat är jag en svag människa och ibland även väldigt snål och kombinationen av det ledde alltså till att jag nu är motvillig ägare till en dödskalleborste. Det trodde jag verkligen inte att jag skulle bli i hela mitt liv :O

Nu på kvällen har jag iaf utfört lite snickerijobb i form av att vårda matsalens taklister.
Helt själv kom jag på hur jag på bästa sätt skulle få ur alla spikarna, jag har slipat och även grundmålat dom =)
Det har jag heller aldrig gjort förut =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0