Bio!

Idag har jag varit i den stora staden Örebro och fröjdat.
Många märkliga saker har jag sett och ännu märkligare saker har jag hört :O

Började iaf med att spendera tid på stan tillsammans med Nea, köpte inte den röda fisken till matsalen i dag heller utan hittade istället fönsterlampor som jag iaf skulle överväga att kunna döda för! Jag är jäkligt nöjd och tillsammans med bordet som jag suktar efter kommer det att bli gudomligt!
Fixar kanske lite bilder imånn =)

Umgänget med Nea avslutades med en fika på Wasa och efter det mötte vi upp Klara som envisades med att hon skulle ha en semla och hur jag än försökte slingra mig ur förnedringen att gå tillbaka så gav hon sig inte.

Såg inte till kråktanten på hela dagen... kanske är hennes vantar för tunna för årstiden... man vet inte...
Men däremot stog en kärring före i kön på fiket (vid det första besöket) och predikade för sitt sällskap att det faktiskt borde stå "sockerfritt" på dom laktosfria semlorna, laktos är ju som bekant socker!! eller?
När tjejen upplyst henne om att dom laktosfria semlorna var fria från just laktos la hon helt om och smörade med att säga
"hur många semlor har ni sålt idag?" varpå flickan svarade
"jadu... om jag det visste" tanten säger då
"ja! för det är ju semeldagen idag så det är väl en hel del!"
Nea och jag anser att hon är helt väck som upplyser personalen på ett fik om detta fenomen men Klara rättar med att kort konstatera "Väck? hon hade ju full koll tanten"

Så kommer vi då till bion.
Vi klarar smidigt av toabesök, popcorninköp och platshittning och känner oss jävligt kulturella som går på en svensk film och inte vilken film som helst, utan guldbagge filmen!!!
Här följer nu en sammanfattning om vad filmen handlade om...

Popcorn!
Stor del av tiden gick åt till att på ett eller annat sätt ägna sig åt intag, försök till intag samt undanröjning av popcorn (nån lyckades ju hälla ut halva burken över den, tack och lov, tomma raden framför).
Filmen var, för att inte överdriva, rena skiten!
och jag undrar inte nå på att det enda pris den lyckats kamma hem är ett satans kryp!
Så för dig som känner att du mer än gärna avvarar en och en halv timme av ditt dyrbara liv är detta sättet att göra det på! "du levande" nja... det va knappt efter det där :O

Dagens bästa från Klara: egentligen skulle man be världens längsta Örebroare att prova dom där stolarna med extra benutrymme"

Kommentarer
Postat av: Acka

Jag som inte tittade på guldbaggegalan, vad hette filmen?
Förresten skriver du jävligt bra och roligt!! :)

2008-02-07 @ 14:46:52
URL: http://www.ackas.blogg.se
Postat av: allicen

Acka:
Vi såg "Du Levande" då min något förvirrade vän fick för sig att vara sofistikerad... Filmen var hur som helst så dålig att det inte är möjligt att beskriva i ord!!!! den bara måste upplevas =)
Skulle du se den eller delar av den är jag enormt tacksam om du vill dela med dig av din åsikter!

2008-02-07 @ 16:01:37
URL: http://allicen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0