Trädgårdtomten

HA!
Det blev lite jordbruk idag iaf =) men jag kom nog inte upp mig speciellt många placeringar i den hysteriska granntävlan om vem som karvar mest i jorden... jag utförde nämligen arbete som nog egentligen hörde till höstbruket.
 Bland annat har jag tagit undan nått blomliknade som står runt en sten ute på gräsmattan och helt plötsligt kunde man med blotta ögat se att det finns liv även i mina växter för där fanns fullt med knoppar under alla löv!
Löv, som för övrigt är hur äckliga som helst!
Det börjar alltid jättebra när jag ska jordbruka, jag tar på mig väl valda snyggkläder och skor som är anpassade till att klättra i lövhörnet på trädgården och sen hugger jag tag i allt som jag tror är ogräs.
Under ca fem minuter njuter jag av tillvaron men sen kommer tvångstankarna krypandes... vad kan tänkas finnas under allt det där som jag ska ta undan?

Idag blev jag övertygad om att det skulle ligga en liten orm någonstan och jag funderade på om mitt hjärta skulle klara av en sån sak!
Lyckligtvis hittade jag inget mer exotiskt än en daggmask och jag löste det hela, enligt mig själv, väldigt smidigt genom att låta ett område med en radie på 30 cm vara orört runt den.
Djur och natur är då rakt inget som hör hemma i min trägård!!!

Efter att jag rensat färdig gav mig på körsbärsträdet, det har inte blivit omhändertaget alls sedan jag flyttade hit och jag gissar att det nog inte hände så mycket på den fronten när den tidigare ägaren bodde här heller.
Hur som helst har jag inte en susning om hur man ska klippa ett körsbärsträd, eller om man ens ska det :S men jag gick runt det några varv med bestämd uppsyn och låssades att jag visste vad jag höll på med.
När jag tyckte att jag va färdig med det klippte jag av några döda grenar (för det kan väl ändå inte skada?) och när jag inte nådde några fler klippte jag av några som levde...
Dessa tog jag dock in, och om det är kärringvarning på att vakna kl 6 *morrar* så  är det ingenting mot vad det är på att ta in bruna pinnar och ställa i en vas!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jo du E??? Jag har så mycket vadd numer på min röv så det gör inte ett skit ont.. skämmigt men sant.. *fniss*

2008-04-04 @ 07:02:13
Postat av: Hanna

Jag har fan inte fattat att du är du. *asg* Puss på dig

2008-04-04 @ 07:03:02
Postat av: allicen

Hanna:
Det är jag :)

2008-04-04 @ 08:29:48
URL: http://allicen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0