Husmor

Det går lite segt att komma igång på dagarna och idag hade jag MASSOR att ta igen i bland mina bloggbevakningar!
Är ju ledig idag eftersom jag har varit borta hela helgen, men jag var iaf tvungen att svänga förbi jobbet med lite papper och grejjer och frammåt eftermiddagen hade jag kommit iordning så pass att jag kunde gå ut!

Det var konstigt nog väldigt trevligt att hälsa på nere på hemmet! Kanske för att jag kunde slappna av och inte var så stressad som jag alltid är när jag jobbar!
Såklart var det ju kul att se arbetskamraterna också och idag var alla så snälla och glada (kanske för att dom slipper mig?) att jag genast bestämde mig för att se ut en dag när jag kan åka dit med cupcakes eller en tårta åt dom =)

Fick lite dåligt samvete när jag såg hur länge det dröjer innan jag kommer att jobba igen och fick närapå panik när jag kom på hur min nästa lön kommer att se ut :S
Hur som helst, hur mycket det än kan tänkas gnällas och hur fattig jag än kommer att bli, så vet jag att det är viktigt att jag gör det här för min skull, jag behöver komma bort ett tag och när jag sen börjar jobba igen har förhoppningsvis mina arbetskamrater en mycket gladare Elis att jobba tillsammans med :P

Idag och imorgon har jag planerat att jag ska vara husmor, hittils har jag inte hunnit med så mycket mer än att laga mat... men det är ju å andra sidan det husmorigaste man kan göra så det spelar ingen roll!
Idag tänkte jag göra stuvade makaroner med falukorv, precis som jag alltid fick hos farmor... men sorgligt nog var det inte mycket farmor över min matlagning... jag må vara en husmor, om än inte någon bra sådan :/

Härnäst är det gardinpyssel som gäller, köpte panelgardiner till matsalen och nu ska dom fuskfållas och strykas för att sedan hängas upp och har jag tur slutar det eka i matsalen efter det!!

Så tills vidare... Ha en trevlig kväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0