personligutveckling.nu

Idag är en historisk dag.
Det är väl iofs alla dagar på sitt eget lilla speciella sätt men idag är det en alldeles särskilld dag!

Jag använde en annan pump när jag tankade bilen idag...

Länge har jag varit 2an trogen men så på väg hem från Dalarna visade sig att besinen skulle kunna vara slut.
Macken va stängd och det betyder att ett inbrott skulle bli nödvändigt för att kunna betala bensinen, vilket kändes som lite av en överdrift... enda alternativet som återstog va att betala direkt i automaten med kort.
Det fanns helt enkelt inget annat att göra än att utmana ödet och gå emot naturlagarna.
För att känna mig säker så bad jag lilla syster att delta i detta projekt, alla behöver vi stöd när vi står inför en svår (i detta fall näst intill omöjlig) uppgift.

Med fasa kunde jag helt försvarslöst bara se på när automaten slukade mitt älskade betalkort och jag trodde att mina sista ören va spenderade, men så uppenbarade sig texten "för konto tryck pil upp" och i all min iver kunde kunde jag inte se en endaste liten pil, det va här lillungen fick göra en insats och vi kunde konstatera att "kon på pinne" symbolen säkert va en pil upp.

Lättnaden va stor när jag fick tillbaka mitt kort men vad jag inte visste då, var att den största kraftmätningen återstog.
Bensinpumpen!
Eftersom spärren på pumpen va trasig (alt. att jag inte förstog hur den fungerade) så va det helt enkelt bara att hålla i slangen, Nea fanns hela tiden med i bakgrunden och peppade mig med kommentarer som "det går bra! så där gör jag alltid!" i kombination med några väl inövade moves.
Lugnande..? Nja...

Det hela slutade iaf med full tank OCH att jag framgångsfullt lyckades få med mig ett kvitto...
slutet gott... allting gott... (med undantag för surstömming)



Kan någon föresten tala om för mig varför jag fått ett nytt visa kort utan att beställa det???


Kommentarer
Postat av: Linnis

Det känns bra att jag får närvara vid stora händelser i ditt liv. Ditt gamla kort kanske har gått ut?

2007-10-16 @ 15:04:26
Postat av: Allicen

självklart får du det... man vill ju ha någon att dela alla minnen med =)

Det har ju inte gått ut... jag har läst flera gånger och kommit fram till att det inte är felet, jag tror swedbank skämtar med mig aprillo.

2007-10-16 @ 22:20:01
URL: http://allicen.blogg.se
Postat av: Linnis

frågan är om Swedbank leker april med hela familjen Allicien.

2007-10-17 @ 22:05:48
Postat av: allicen

haha!! det kan vi inte godkänna!

2007-10-18 @ 19:07:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0