på marknaden uti Nooooora!

Tidig morgon idag... usch!
Har varit på training camp i Nora med Klara och Stefan, en liten försmak på den kommande marknaden!!
 Men det märks att det inte är the real thing!
Utbudet är inte vad jag är van med och man försväntar sig att det ska ta minst tre timmar innan man hunnit kolla av allt och kan sätta igång med shoppingen...
Man förväntar sig att det ska finnas vrålande gubbar med tvättsvampar i varenda gatukorsning.
Det ska bara vara så... det hör till!
Det är heller inte riktigt rätt väder ute för att markna... det är inte den rätta luken ännu.
Den där marknadslukten som brukar infinna sig ungefär två veckor innan och som man brukar känna på väg till jobbet... som luktar vantar, väst och mössa... när det luktar så...  är det bara att vänta...
Vänta gör jag iofs redan och tideräkningen har kommit igång ordentlig nu!

Före
och
Efter

Marknaden

I år kommer även jag vara tvungen att städa FÖRE, faktiskt känner jag för första gången pressen att ha putsade fönster och nya gardiner!
All denna städning gör ju att allt annat får bli EFTER, att boka in saker FÖRE känns i det närmaste som en omöjlighet!
Det bevisar ju iofs bara hur slö jag är... med tanke på att det ju faktiskt är fyra veckor kvar :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0