Mysfaktor

Är inget ord som beskriver entrén till Borgen. 

Det är också en av anledningarna till att det är just en Borg och inget slott eller palats. Hur som helst har jag i alla år tyckt att det ser tråkigt ut när man kommer in på gården. Shifferplattorna som Nisse hjälpte mig lägga ut blev ett lyft, men i övrigt är det ganska intetsägande.



Så i år bestämde jag att nått måste göras och kom att tänka på urnorna från Farmor och Farfar. Jag har två stycken (en av dem har stått vid stenläggningen och den andra vid husknuten mot garaget ), men var ganska säker på att det funnits fler. Mycket riktigt! Dom stod vid föräldrahemmet och min stackars mor, som inte varit snabb nog att plantera nått i dem, blev genast två urnor kort.


Nu har jag alltså fyra. En av de "nya" hamnade i högra hörnet av grusplanen, upp mot gräset till och den andra står bredvid trappan (i skugga på bilden ovan).


Drömmen är ju att ha en riktig liten farstukvist (eller bro för den som vill), jag är dock superdålig på att skissa och dessutom är det ju ändå totalt omöjligt att kunna anlita hantverkare i den här stan så det får helt enkelt bero.

Men! Ni får mer än gärna komma med nya tips och idéer om vad jag kan göra mer!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0