"Återbruk"

Jag brukar följa diverse grupper med inspiration till återbruk och det finns så många kreativa människor därute att man aldrig riktigt vänjer sig.

 Något som som stör mig är dock de som lägger upp underhåll under rubriken återbruk. Att tex olja/lacka/måla eller byta en skruv i en möbelgrupp är inte återbruk för mig, det är att underhålla sina investeringar.

Vem lämnar jämförelsevis in bilen på verkstad och säger att man återbrukat den? Nä, man håller efter och förlänger livslängden.

För några år sedan köpte jag en möbelgrupp med ett stort bord och sex stycken positionsstolar för 800kr. För att dom var "utslitna". Varje år oljar jag in mina "nya" möbler och det finns ärligt talat inte ett enda fel på dem.



Har människor i allmänhet så mycket pengar att man kan strunta i att vårda sina ägodelar för att istället bara köpa nytt eller vad handlar det här om?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0