Söndagsskolan nästa!

Idag kom ett samtal med mina klasskamrater in på begreppet "din nästa". Någon yttrade orden varpå oenighet uppstod kring huruvida detta innebär en sexuell aspekt eller inte.

Jag ville bringa reda i oredan och inflikade därför att det nog inte alls fanns en sådan underton och hänvisade till allas våra budord

"Du skall älska din nästa" och om jag bara hade stoppat där hade jag med all säkerhet gått vinnande ur diskussionen, men jag var osäker på vad jag egentligen pratade om ooch fortsatte av bara farten "...som dig själv".

Jag blev utskrattad en lång stund och vore det inte för att föreläsningen återupptogs hade jag nog fortfarande fått sitta där och skämmas.

Herregud! Minst sagt..  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0