Borga-bjudning

Igår va hela familjen här på besök, bland annat firade vi mamma som fyllt år för några dagar sedan 💟

Vi hjälptes åt att ordna med maten, mamma gjorde lite olika pajer och jag gjorde en räkcheesecake.


Det va lite av en provomgång men den blev förvånansvärt bra ändå tyckte jag! Det kommer nog göras fler gånger för min del och jag tänker mig att den passar perfekt som förrätt eller på en buffé. Kanske skulle det kunna bli en klassiker på framtida påskluncher!

Till efterrätt hade jag gjort en supersmidig variant av pannacotta med smak av choklad och toppad med hallon. Nu gick det så snabbt att göra den här varianten att jag hann med det samma morgon, men annars är båda dessa saker perfekt om man vill kunna förbereda dagen innan!

Den sötaste lilla gästen ratade dock all bjudmat och ägnade sig mest åt allvarliga dreggelkonster istället. Och att sitta i gamla fasters knä såklart!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0