Muta, muta bort min sura min

Ända sedan jag insåg att sluttentan på min kurs kommer att genomföras på kvällstid har jag varit tjurig över det. Tjurigheten har därefter eskalerat med tiden och den senaste veckan har jag varit extremt irriterad över detta faktum.

Så igår när jag handlade såg jag en nyhet i godishyllan och bestämde mig för att smöra för mig själv genom att köpa choklad! Choklad som jag bara får äta under tiden som jag tentar, alternativt efter att jag lämnat in mina svar (om det finns nått kvar).


Det finns INGET logiskt i att ha en tenta mellan klockan 16 och 22. Ingenting! Det är snarare skrattretande att kursen jag läste innan denna bland annat tog upp vad som, rent fysiskt, händer i kroppen under dagen och vilken inverkan det har på prestations- och koncentrationsförmågan. Att jag sen vet med mig att jag kommer göra en sjukt dålig tenta för att jag inte begriper ett dugg av vad läraren gått igenom, gör det hela ännu mer tragikomiskt men tyvärr är det bara att gilla läget...

Jag får hoppas att chokladen är god i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0