Mötet med våren

Att åka söderut för att möta våren är en vedertagen företeelse och det va precis vad jag tänkte göra när jag bestämde mig för att följa med till Oskarshamn.

Nu kan jag ju tycka att våren gott kunde ha varit lite mer lättmött för det var inte helt enkelt att få en skymt av den, men när vi tog oss ut till havet och tittade  på svanar var det faktiskt helt ok att vistas utomhus!


Svanarna var flirtiga och pussades kuttrande med varandra och en av dom kom upp på klippan mot oss. Dom är inte bara vackra dom är också väldigt stora när dom bestämmer sig för att visa upp sig från topp till tå!

Ett obligatoriskt besök på Liljeholmens ljusfabrik där dom har fabriksförsäljning blev det också men för första gången ever gjorde jag inte ett enda inköp men på favorithaket Nilssons café blev det svårt att hålla i kronorna :-)

Som ni ser vårdar Bror citronträdet han fått av oss på ett mycket bra sätt! tre citroner och knoppar därtill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0