Sent ska syndaren vakna

Jag har i många år haft en gammal symaskin ståendes men aldrig kunnat använda den eftersom den bara trilskats.
 
Har vid några tillfällen gjort ett par halvhjärtade försök att hitta någon som kunnat hjälpa mig men det har inte lyckats och åren har gått. Så till slut bestämde jag mig för att lämna in den vid första bästa tillfälle som jag såg att symaskinsreparatören skulle komma till Staden.
 
Det gjorde han för nån vecka sedan och en bunt hundralappar fattigare kunde jag få hem en fungerande maskin.
 
 
Idag ställdes vi båda inför eldprovet då en gardinkappa skulle fixas till för att passa i köksfönstret. Det hade från början varit en lång kappa som någon delat på mitten och nu blev det upp till mig att sy i ihop delarna igen.
 
 
Sömmarna uppe vid kanalen tål absolut inte att synas, hahaha! jag vet inte alls hur man gör men jag improviserade lite och är på det hela taget nöjd. Funderar dock på om den är i kortaste laget?
 
 
Tyget kommer från någon av mormors gömmor och jag bara älskar grejen med att det är ett tryckt broderi. Väldigt kitschigt och helt min stil!
 
 
Med denna bragd i bagaget kan ju nu också ta fram den proppfulla påsen jag har med kläder och annat som är i behov av lagning eller justering.
 
Håll tummarna för att det flyter på även i fortsättningen :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0