Dagens utflykt

Kunde inte riktigt komma på någon anledning att kliva ur sängen idag så när telefonen ringde strax efter 13 hade jag bara varit upp en kort stund för att äta frukost.

Beslutet att ta sig ur sängen och åka på utflykt var därför inte svårt och dagen bjöd på både vilt växande orkidéer och en förhandstitt vid inspelningsplatsen för "Sommar med Ernst"


Känns som lite svårt att bevara men inte skulle jag tacka nej till en sådan här vacker ruin på Borggården!


Ute på betesmarken intill fick jag syn på denna lilla raring.


Midsommarblomstren stod i full blom och när solen skiner på det blålila havet är det verkligen vackert!


Men inte nog med det, på ett ställe fanns även en vit midsommarblomster. Vet inte om jag någonsin sett det förut...





Och så orkidéerna såklart! vilken känsla att strosa omkring i denna vackra miljö med dessa underverk runt omkring sig.



På den här bilden av ruinen ser man spåren av Ernsts framfart. Ett staket av plexiglas skymtar precis bakom bordet. ^^


En kryddträdgård fanns i ordninggjord och nu väntar jag på att få se ett avsnitt där Ernst himself sitter och myser i den där stolen.


Vid huset var redan mycket klart. Bland annat verandan är nybyggd och alla fönster var utbytta.


Men trots allt är nog detta favoritbilden från idag. Bara det faktum att en blå himmel kan skådas känns som lite av ett mirakel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0