Äventyrsresa

För ett par dagar sedan bokade jag in en ytterst stillsam utflykt med en god vän.

Efter en kort bilfärd hände detta


Det var lite oflyt kan man säga. Men en bra sak var att jag fick tillfälle att lära mig att min föreställning om att det sker en mindre explosion när däcket går sönder, bara är sånt som händer på film.

Eftersom ingen domkraft fanns att finna ringdes backup in och när den infann sig uppenbarades, som genom ett trollslag, ett hemligt fack där det helt sonika låg just en domkraft!

Byte af däck genomfördes och efter lite grubblerier bestämdes att även det andra däcket var i lika dåligt skick varför reservdäcket från backup-bilen och kom till nytta.

Därefter kunde färden fortsätta och dagen ägnades åt bokshopping och fika i det fria!


Jag köpte en pocketbok för fem kronor och är mycket nöjd med min investering. Om nu bara solen vill hålla sig framme så att jag kan ligga ute och läsa (läs: sova) hela dagarna! Det blir liksom lite mer ok än när man ligger inne och sover bort en hel dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0