Vad är sekretess?

Alltså vad är det för fel på institutionerna här i Staden? det verkar inte finnas någon som känner till vad ordet diskret betyder!

Har varit till vårdcentralen och precis som på t.ex lasarettet lämnade jag fram mitt ID-kort i kassan. På så vis kan människan som jobbar där välja vilka uppgifter hen vill ha. Namn eller, som i de allra flesta fall, personnummer.

Men inte här inte.. här får man en förvånad blick och frågan "vad ska du göra idag?" 

Alltså JAG BLIR TOKIG! och är helt övertygad om att det står klart och tydligt i datorn vart jag ska och vad jag ska göra. Det kan omöjligt behöva basuneras ut för hela korridoren, eller?!?

Trodde för övrigt att jag bara skulle till en sjuksköterska men fick till min förvåning även prata med en läkare som, hör och häpna, gjorde en översyn av mina lungtest för flera år tillbaka och utifrån det ville byta ut min medicin istället för att bara dundra på med den gamla!

Och så fick jag ett recept. Ja ni läste rätt... Ett recept! ni vet på ett sånt där gult papper :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0