En helt ny värld

Eller åtminstone en helt ny kvällsrutin.

Vid mitt senaste besök på vårdcentralen fick jag ju överraskande träffa en läkare trots att jag enbart hade tid hos sköterska.

Läkaren tyckte att min astma verkade vara felmedicinerad eftersom jag hade allt för mycket kortison i utandningsluften.
Därför ville han testa en annan medicin och informerade om att det var en tablett som skulle tas på kvällen. Fastandes.


Jag och sköterskan skrek rakt ut i kör: fastande?! på kvällen?! och läkaren svarade obrytt "ja alltså du ska inte äta på två timmar före och heller inget efter."

Hur ska jag hålla reda på detta? Te med tilltugg är ju en ritual jag utför vid tvn på kvällen och jag avskyr att lägga mig hungrig... Min tanke om att återinföra sovning senast 22 kommer gå åt pipsvängen. Minst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0