Soft Söndag

Började dagen med att skriva ifatt lite från kursen i arbetsfysiologi.


Helt seriöst alltså, jag blir inte klok på begreppen när läraren vid olika tillfällen refererar till samma sak med olika namn, till exempel - limbiska systemet dvs lukthjärnan dvs känslohjärnan dvs reptilhjärnan.

Vad hände med att döpa kroppsdelar till EN sak? En arm är en arm är en arm är en hjärna!


Inte helt otippat behövde just hjärnan vila lite efter tag så det fick bli en promenad hem till Nisse för att frita ett par streckkoder som han hållit som gisslan så att jag kan skicka in och få Rörstrands assietter för dem.


Senare på eftermiddagen ringde Ståhlisen och ville ha hjälp med att installera en ny matta vid hennes soffa. Jag skyndande mig dit, helt spontant och allt btw! och som belöning fick jag surra lite strunt ett par timmar.


Känner mig nöjd!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0